Valymas ir švaros standartas

Prieš keletą savaičių į duris pasibeldė kaimynė. Kaimynė prieš kažkiek metų buvo mūsų bendrijos valytoja.  Ši moteriškė, kai aš 2013’ais tapau pirmininku, man įteikė atsistatydinimo pareiškimą. Kodėl ji tai padarė – man neaiškino.

Taigi, pasibeldė ji ir tada pasakė, kad renka parašus ant pareiškimo dėl valymo kokybės. Paprašiau jos parodyti tekstą, ties kuriuo ji renkanti tuos parašus, bet ji nesutiko to parodyti.

Vėlgi, grįžtam dar trumpam į 2013’uosius. Kai man ta ponia įteikė atsistatydinimo pareiškimą – su buvusio pirmininko pagalba radau kitą moteriškę, kuri mums valė patalpas. Jos darbo kokybe labiausiai buvo nepatenkinta buvusioji valytoja ir nuolat, kiekvienai progai pasitaikius – apie tai primindavo tiek man tiek besidarbuojančiai. Galiausiai ta valytoja irgi atsistatydino.

Man tada pavyko pasirašyti sutartį su valymo paslaugas teikiančia įmone. Manau, kad pavyko tikrai neblogai, nes gauname ir patalpų valymo ir vejos pjovimo ir kiemsargio paslaugas. Visų šių paslaugų bendra kaina mažesnė, nei pirktumėm kiekvieną paslaugą atskirai.

Tačiau vėlgi, šios firmos teikiamomis paslaugomis labiausiai nepatenkinta pirmoji valytoja. Tenka pripažinti, kad paslaugų kokybe buvo nepatenkintų ir daugiau žmonių, bet tie kiti žmonės ganėtinai aiškiai suformuluodavo problemas ir mano nuomone į daugelį tų problemų valymo paslaugas teikianti įmonė atsižvelgdavo. Pavyzdžiui, po problemų identifikavikavimo įmonė atsiuntė kitą valytoją ir dar atsivežė specialią grindų šveitimo mašiną.

O buvusioji valytoja tiesiog sako, kad viskas blogai.

Taigi su valymo paslaugomis toliau procesas buvo panašus: valymo kokybė suprastėja – kaimynai ar aš pats pastebiu kas negerai – pranešu įmonei, įmonė imasi priemonių – kokybė pagerėja.

Šviežiausia iteracija buvo kai viena kaimynė pranešė, jog prastai išplaunami skudurai (smirdi), kad labai prastai valomos grindys laiptinėse bei liftų durų grioveliai pilni purvo. Tai gavusi šią pastabą įmonė atrašė:

Buhalterija persiuntė Jūsų laišką dėl valymo kokybės, dėkojame už pastabas.

Šiandien buvau nuvykusi į objektą ir pristačiau valytojai naujų mopų bei instruktavau dar kartą dėl mopų(skudurų) plovimo/keitimo tvarkos.

Taip pat atkreipiau valytojos dėmesį į kampų plovimo ir liftų griovelių valymo problemas.

Kadangi darbų apimtys nemažos, esant galimybei šią savaitę atsiųsiu mūsų spec. valytoją į pagalbą probleminėms zonoms sutvarkyti.

Ir išties – skirtumas matosi:

Lifto durų grioveliai: prieš pranešimą ir po pranešimo.

Taigi, pasibeldė ta kaimynė, pranešė apie tai, kad yra eilinį kartą nepatenkinta valymo paslaugomis ir kad renka parašus ant pareiškimo, kurio teksto man neatskleisianti, kol nesurinksianti parašų. Parašus maždaug per ~mėnesį surinko ir rezoliuciją man įteikė:

Naujo pareiškimo tekstas.

Po šitu tekstu ponia kaimynė surinko net 90 parašų! Tai išties įspūdinga.

Praėjusį kartą, kuris paminėtas ir šioje rezoliucijoje, ji surinko ~50 parašų. Tada didžiausia problema buvo liftų danga. Aš liftų danga jau rūpinausi senokai ir niekaip neapsisprendžiau ką pasirinkti, nes kainos buvo gan didelės. Ir delsiau dar dėl to, kad tikėjausi, jog ši problema padės man surinkti susirinkimo kvorumą, kurį man surinkti sekasi gan sunkiai kiekvienais metais. Rangovą už priimtiną kainą jau buvau radęs. Kvorumą irgi surinkau (nesu tikras ar dėl tų liftų). Liftams dangas pakeitėme. Mailingliste kai kurie žmonės netgi sakė, jog būtent ta, rinkusi parašus kaimynė ir padarė taip, kad ta liftų danga ten atsirastų. Ne koks politikas aš vis dar. Bet geriau klaida bendrijoje, nei kur nors platesniame kontekste.

Bet 90 parašų! Kažką tikrai darau blogai. Tikriausiai blogas yra mano manymas, jog kaimynai man apie valymo problemas praneš konstruktyviai ir aš galėsiu tas problemas perduoti valymo įmonei, o ši jas šalintų. Galbūt problema yra ir mano švaros laiptinėms standarte. Mano manymu valymas yra geras. Man užtenka, kad nėra dulkių ir purvo liftų aikštelėse, kad nebūtų didelių krūvų purvo požeminiame parkinge, kad veja būtų nupjaunama laiku ir nesimėtytų šiukšlės.

Na ir buvusi valytoja, jei teisingai ją supratau, nori atgal į darbą. Bet ji vejos nepjaus ir sniego nekas. O šios dvi paslaugos – nepigios perkant jas atskirai. Visai nenoriu šio scenarijaus. O be to ką reiks daryti, jeigu valytoja susirgs? O ką daryti, kai valytoja norės į atostogas? Siūlėsi ji man dirbti pagal patentą, bet mes vėlgi neturėsime jokių garantijų. Sugalvos, kad nuo rytojaus nevalys ir teks paskubomis ieškoti paslaugų teikėjų.

Ir ką gi man dabar daryti su tais 90 parašų? Ar tikrai žmonės nori atsisakyti valymo įmonės paslaugų? Ar nori geresnės valymo kokybės? Man atrodo, kad nori geresnės valymo kokybės. Bet čia tada atsiranda mano standartų ir kaimynų standartų problema. Kaip juos suvienodinti? Sakymai, kad bloga kokybė – subjektyvūs. Reikia kažkokio etalono.

Tad aš padariau eksperimentą: paėmiau 4 valymo priemones ir dviem būdais visomis keturiomis pavaliau 8 plyteles liftų aikštelėje. T.y. vienas iš tų būdų – šepetys, o kitas skuduras. Štai mano eksperimento rezultatai:

Ketverios priemonės, du valymo būdai ir 8 plytelės.

Ketverios priemonės, du valymo būdai ir 8 plytelės.

Štai ir rezultatas:

O štai ir rezultatas.

Mane gerokai nustebino 3 ir 7, t.y. Ajax’as. Aš maniau, kad tas baltas Cilit “BANG”, smirdintis chlorke, nes savo sudėtyje turi natrio hipochlorido, duos geriausią rezultatą.

Dar nustebino, kad skuduras pasirodo lygiai tiek pat gerai, kaip ir šepetys. Reiškia sudėtis to valiklio  yra pati geriausia. O jo sudėtis etiketėje tokia:

Ajax’o sudėtis

Man čia atsakymas akivaizdus: natrio hipochloritas yra stipriai šarminis, o čia yra “Lactic Acid”, t.y. rūgšties pagrindo valiklis. Taigi, reiktų grindis valyti rūgštiniu valikliu ir plytelės bus gražesnės.

Galėčiau kartą į savaitę atsitiktiniu būdu pasirinktuose aukštuose padaryti po tokį eksperimentą – ir tai būtų švaros liftų aikštelėse etalonas – jeigu skirtumas ryškus – valo blogai. Jei ne – gerai.

Tačiau man reikia įsitikinti ar aš teisingai manau. O tam matau tokią galimybę: pereiti visus kaimynus, kurie pasirašė ir duoti jiems pasirašyti ties kitokia rezoliucija. T.y. ar jie nori atsisakyti valymo paslaugas teikiančios įmonės ar jie nori pagerinti valymo kokybę. O jei nori pagerinti valymo kokybę, tai ar mano pasiūlytas metodas jiems tinka. Suformuluosiu rezoliucijos tekstą, pakabinsiu laiptinėse skelbimus ir pagal visas įstatymuose numatytas taisykles padarysiu gyventojų apklausą.

Ką gi, mieli kaimynai, tuojau ateisiu pas jus visus parašų.

This entry was posted in Naujienos and tagged , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Valymas ir švaros standartas

  1. Arneta says:

    Laba, valymo kokybe tikrai prasta. Pas mus laiptines aiksteleje nuolat pilna smelio ir demiu. Abejoju, kad mums ja valo karta per savaite. 6namas

  2. Tikraineas says:

    Paskurtis valikliu daug maz tokia – rugstiniai skirti statybiniams nesvarumams, o šarminiai riebalams. Jei bus kas nors isbege is siuksliu maiso tai rugstinis valiklis gali nepadeti.

  3. Ele says:

    Pagarba, Skirmantai. Nu užsiimi šventu reikalu.

  4. Mindaugas says:

    Įdomu, iš kur tas smėlis ar kiti nešvarumai atsirenda name? Jokia valytoja nebus pajėgi užtikrinti švaros, jeigu namo gyventojų požiūris į nešiukšlinimą išliks toks, koks dabar.

    Be to, parašus surinkusi kaimynė elgiasi neetiškai, nes pati suinteresuota pakeisti valymo įmonę.

  5. Aurimas says:

    Problema čia akivaizdi – tai valymo įmonės paslaugų kokybė (ir nereikia daryti audito, kad atskirti kas yra švaru, o kas ne). Ir čia mes neišskirtiniai. Kas yra susidūrę su biurų valymais, tikriausiai turi panašų experience’ą. Jeigu rinkoje netgi steigiasi įmonės kurios užsiima valymo paslaugų auditu (google it) – tai matyt problema aktuali.

    Kita vertus, privalu tokias paslaugas outsource’inti, nes kitaip ekonomiškai nenaudinga.

    Išeitis(-ys) galėtų būti:
    a) Keisti tiekėją
    b) Aktyvus ir nuoseklus kokybės follow up’as
    c) Kartą į tris mėnesius atlikti generalinį valymą

    Bendas pastebėjimas: manau iš esmės verta investuoti į aplinką, tvarką ir saugumą, nes tai kelia mūsų gerbūvį, būsto patraukumą ir kainą rinkoje.

    P.S. Ar yra planų pasitvarkyti byrantį tinką nuo 6 namo fasado? Atrodo nekaip 🙂

  6. Pingback: Balsavimas dėl valymo paslaugų ir vaizdo stebėjimo | Šeškinės 4 ir 6 namų bendrijos žiniasklaida

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.